30 yıla dayanan eğitim tecrübesini, kendine has Eğitim Modeli ile birleştiren Anabilim Eğitim Kurumları, 26-27 Nisan tarihlerinde gerçekleşen Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş(TEOG) 2.dönem ortak merkezi sınavında da, başarı geleneğini sürdürdü. Sınava giren 81 öğrencimizden 11’i tüm soruları doğru cevaplarken, 11 öğrencimiz sadece 1 yanlış yaptı. TEOG’a, Anabilim Sınav Koordinasyon Birimi(ASKOB) ile titizlikle, bol bol deneme yaparak hazırlanan Anabilim öğrencileri, ilk defa bu tarz sorularla karşılaşmadıklarını, sınavda öğretmenleri ile düzenli olarak yoğunlaştıkları bölümlerden sorular geldiğini belirttiler. TEOG 1 ve TEOG 2’de yakalanan ortalama ise başarının tesadüf olmadığını bir kere daha göstermiş oldu. Öğrencilerimiz TEOG sınavında; Matematik testinde yüzde 90, Türkçe’de yüzde 91, Fen ve Teknoloji’de yüzde 96, İnkılap Tarihinde yüzde 94, İngilizce’de yüzde 96 ve Din Bilgisi’nde de yüzde 92’lik başarı yüzdeleri ile sınav maratonuna etkili şekilde nokta koydular.
Bir sonraki eğitim basamağında da Anabilim!
Öğrencilerimiz TEOG ‘da aldığı başarılı sonuçlarla gururlandırırken yerleştirme sonuçlarıyla mutlu etti. TEOG’da 480-500 puan aralığında 18, 460-480 puan aralığında 12, 435 - 460 puan aralığında 4 öğrencimiz yüksek puanlı okullar yerine bir sonraki eğitim basamağında da Anabilimi tercih etti.
Anabilim Eğitim Kurumları olarak gösterdikleri üstün performanstan dolayı tüm öğrencilerimizi ve bu başarıya katkı sağlayan öğretmenlerimizi kutluyor, bize güvenen öğrencilerimizle çok daha büyük başarılara imza atacağımıza inanıyoruz.
2016-2017 TEOG Yerleştirme Sonuçları için tıklayınız.
ANABİLİM EĞİTİM KURUMLARI Tecrübeli Eğitim Kadrosunun 2016-2017 TEOG 2.Dönem Ortak Merkezi Sınav Yorumları:
TEOG 1. GÜN
TÜRKÇE, Zümre Başkanı Nedret OBA
Türkçe TEOG soruları, MEB müfredatında daha önce belirlenen tüm kazanımları içermekteydi. Sorular müfredata ve öğrenci düzeyine uygundu. Sorular; öğrencilerin okuma, anlama, yorumlama gücünü, yazım ve noktalama bilgisini, dil bilgisi birikimini ölçme açısından 1.dönem yapılan TEOG sınavına göre daha rahat çözülebilecek nitelikteydi ve cevapları oldukça netti. Öğrencileri zorlayacak çeldirici seçenekler bu sınavda yer almadı.
Anlam sorularının tamamının cevapları netti, öğrencileri zorlayacak çeldiricilik yoktu.Dil bilgisi soruları da kazanımlara uygun, kolay sorulardı. Noktalama İşaretleri konusundan gelen 1 soru 1. dönem sorulan noktalama işaretleri sorusuyla aynı soru köküne sahipti, temel noktalama işaretlerini içeriyordu. Yazım kurallarından gelen 1 soru ise 1. dönem yazım kuralları sorusuna göre çok daha kolaydı.
MATEMATİK, Zümre Başkanı Taner KAYIŞ
Sorular her yılki gibi bu yıl da 7. Sınıf bilgisi ve hızlı okuma becerisi gerektiren içerikte kurgulanmış olup MEB’in belirttiği konu kapsamlarına uygun olarak hazırlanmıştır. Müfredat dışı ya da hatalı soru bulunmamaktadır. Sorular hemen hemen tüm kazanımları ölçücü nitelikte hazırlanmıştır. Matematikte 1. TEOG konularından toplam 3 soru vardır. Sorulardan 4 tanesi eleyici olup akıl yürütmeye ve çok fazla içi içe işlem yapmayı gerektiren bir biçimde sorulmuştur.
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ, Anabilim Zümre Başkanları Melda HATUNOĞLU ve Neşe Saka GÜLCAN
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi sınavı; “Hac, Umre, Taassup ve Yardımlaşma Kurumları” gibi bilgiye hakim olmayı gerektiren 3 soru hariç okuduğunu anlama ve yorumlama ağırlıklı bir sınavdır. 1.Teog sınavına göre okuma parçaları (paragraflar) daha açık ve daha anlaşılır metinlerden ve uzun paragraflardan oluşmaktadır. Kavram ağırlıklı bir sınav değildir. Ayrıca, yine 1.Teog sınavından farklı olarak 8.sınıf öğrencilerinin yaş düzeyinde “Soyut Düşünme Becerileri”ne uygunluk noktasında da isabetli bir sınav olduğu göze çarpmaktadır.
TEOG 2.GÜN
FEN, Zümre Başkanı Özge Çevik MUMCU
Teog 1 konularından soru sorulmamış olması şaşırtıcı olmakla birlikte bunun dışındaki dağılım beklenen şekildedir. Madde ve ısı ünitesi ile canlılar ve enerji ünitlerinden 6şar soru gelmiş olup sınavin ağirlığı bu konulardadır..Genel anlamda anlaşılır, net ve zorluk derecesi orta ve kolay sorulardan oluşmaktadır. Biyoteknoloji alanındaki soru zorluk derecesi yüksek olmakla birlikte belirleyici ve eleyici olacaktır. Kazanım eksiği olmayan bir öğrencinin rahatlıkla yapabileceği sorulardan oluşan fen bilimleri sınavı ölçme anlamında iyi bir sınav olmuştur.
TC İNKILAP TARİHİ, Zümre Başkanı Neşe Saka GÜLCAN
Genel olarak okuduğunu anlama, çıkarımda bulunma, neden-sonuç ilişkisi kurma ve yorum ağırlıklı sorulardan oluşmaktadır.1.teog sınavına göre okuma parçaları daha açık ve daha anlaşılır metinlerden ve orta uzunluktaki paragraflardan oluşmaktadır. Kavram bilgisine çok yer verilmemiş olup, sadece A kitapçığı 18.sorudaki 'darülfünun' kavramı bilgi ve hatırlama düzeyine uygun olarak sorulmuştur. Bu kavramdan dolayı bu soru, diğer sorulara oranla zorluk derecesi daha yüksek bir soru olarak göze çarpmaktadır. Genel olarak bilgiye dayanmayan bu sınavda, 1 adet bilgi sorusu göze çarpmaktadır. A kitapçığı 1.soru eşleştirme tarzında bilgi sorusu olarak değerlendirilmektedir.
İNGİLİZCE, Zümre Başkanı Derya EROL
2. Dönem TEOG soruları öğrencilerimizi 1. Dönem sorularından daha çok zorlamamıştır diye düşünüyoruz. Birinci dönem TEOG'da çeldirici sorular gözlemlemişken, 2. Dönem TOEG'da çeldirici soru sorulmadığını gözlemledik. Özellikle 2. Dönem konularından sorular sorulmuştur. 1. Dönem konularından az sayıda soru sorulmuştur. Türkiye genelinde öğrencilerin bazı konuşma İngilizce ‘sinde kullanılan cümle yapılarında ve kelime bilgisi gerektiren sorularda zorlanmış olabileceğini düşünüyorum.