ANABİLİMDE STEM EĞİTİMİ A-STEM
Teknolojinin yoğun biçimde hayatımıza girmesiyle birlikte gelişmiş ülkeler nitelikli bireyler yetiştirebilmek için çağdaş stratejiler geliştirmeye yönelik çalışmalarına hız verdiler. Bu stratejilerin en başında 21. Yüzyıl becerilerinin bireylere etkin biçimde kazandırılması yer almaktadır. Bireylerin yaşamlarını içinde bulundukları çağa ve geleceğe uyumlu hale getirmeyi amaçlayan pek çok beceriyi kapsayan Yaratıcılık, Eleştirel düşünme, Problem çözebilme gibi nitelikleri de içine alan 21. Yüzyıl becerilerini yetişen bireylere erken yaşta kazandırabilmek için eğitim sistemlerini buna göre hızlı biçimde yapılandırdılar. Ülkemizde de bu anlamda adımlar atılmaktadır. Bunun en önemli nedeni de yaşadığımız dijital çağın gereksinimlerini karşılamak için 21. Yüzyıl becerileri ile donatılmış bireylere ihtiyaç duyulmasıdır.
21. Yüzyılda tüm dünyanın ve ülke olarak bizim de gelişmek ve geleceğe güvenle bakabilmek için 21. Yüzyıl becerileri denen bu becerileri bireylere kazandırmamız gerekmektedir. Bu becerilerin kazandırılabilmesi için eğitimde çağdaş uygulamalara yer vermek elzemdir. Günümüzde bu uygulamaların başında STEM eğitimi gelmektedir.
STEM eğitimi disiplinler arası ve uygulamaya yönelik yaklaşımı içeren FEN, TEKNOLOJİ, MÜHENDİSLİK ve MATEMATİK gibi dört önemli disiplinin birbirleriyle entegrasyonunu hedefleyen bir öğretim sistemidir.
Bu alanlarda yetkin bireylerin olması birçok alanda fayda sağlayacaktır. En önemli getirisi ise dijitalleşen dünyada rol almada etkin olarak görev almaktadır. Dijitalleşen dünyada gelişmiş ve strateji geliştiren ülkelerin sömürüsünde kalmamak için tüketen bireylerden çok üreten bireylere ihtiyaç duyulmaktadır.
Çağın gereksinimlerini karşılamak için gelişen Bilim ve Teknolojideki değişimlerine paralel olarak stratejik adımlar atılması gerekmektedir.
Anabilim Eğitim Kurumları olarak, Anabilim'in incilerini, geleceğin üreten insanı olarak şekillendiriyor olmanın verdiği sorumluluk ile harekete geçtik ve öğretim içeriklerimizi 21.yy insanından beklenen becerileri kazandıracak biçimde güncelledik.
2017-2018 Eğitim öğretim yılında 1,2 ve 3.sınıflarda tüm sınıflarımız bir STEM projesine imza atarak üreten bireyler olmanın ve takım çalışmasının farkındalığını yaşayacaklar.
Bu bağlamda; 1. Sınıflarda Doğada Yaşam Ünitesi ile ilişkili olarak 'Kuşların Da Evi Olsun' adlı STEM etkinliği uygulanacaktır. Mühendislik tasarımı olarak Kuş Yuvası yaptırılacaktır.
2. sınıflarda Çevremi Tanıyorum Ünitesi ile ilişkili olarak 'Çevrem Benden Sorulur' adlı STEM etkinliği uygulanacaktır. Mühendislik tasarımı olarakÖğrencilere hayallerindeki çevrenin maketiyaptırılacaktır.
3. sınıflarda ise Kuvveti Tanıyalım Ünitesi ile ilişkili olarak 'Kimin Arabası Daha Hızlı?' adlı STEM etkinliği uygulanacaktır. Mühendislik tasarımı olarakBalon Araba yaptırılacaktır.
4.Sınıf ve üzerinde ise eğilim ve yeteneklerine göre A-STEM takım çalışmalarıyla üretmeye ve problem çözmeye devam edecektir.